Alle nieuwbouwwoningen en -appartementen worden verkocht onder de Woningborg Garantie- en Waarborgregeling. Vanaf 3 maanden na oplevering gaat de garantie uit de Garantie-en Waarborgregeling in. De garantietermijn bedraagt in het algemeen 6 jaar (en voor ernstige, constructieve, gebreken zelfs 10 jaar). Maar voor een aantal specifieke onderdelen van de woning gelden kortere garantietermijnen of zijn deze uitgesloten van de regeling.
Voordat u uw verzoek tot herstel indient, adviseren wij u zelf te beoordelen of uw probleem onder de afgegeven garantie valt.
Klik hier voor Garantie- en Waarborgregeling onder Woningborg.
Klik hier Garantie- en Waarborgregeling onder Bouwgarant.
Valt uw probleem onder de garantieregeling, dan kunt u een aanvraag tot herstel indienen. De melding wordt na ontvangst in behandeling genomen.
Heeft u een klacht die niet onder de Garantie-en Waarborgregeling valt, dan zou deze nog wel onder de contractuele garanties kunnen vallen. In de algemene voorwaarden van de met u gesloten overeenkomst staan de contractuele garantie en aansprakelijkheden omschreven.
Wanneer blijkt dat aan uw verzoek tot herstel geen schending van de garantienorm of een schending van de wettelijke- en of contractuele aansprakelijkheid ten grondslag ligt, zijn wij gerechtigd u een vergoeding van € 95,00 voor inspectie in rekening te brengen.
Spoedeisende zaken
Voor spoedeisende zaken zijn wij tijdens werkuren telefonisch bereikbaar op 0226-421739. Buiten werktijd mag u zich in sommige gevallen rechtstreeks wenden tot onze installateurs. Raadpleegt u hiervoor uw oplevergids.
Herstel aanvragen
Klik hier voor het formulier aanvraag herstel.